To sidebar

Tuesday, December 29 2020

Ochrona danych osobowych RODO

technology-3253749_640.jpg, Dec 2020

Co sprawia, że ​​tak, że RODO?
rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) UE weszło w życie.

Nowa era ochrony danych
„Albo teraz kliknąć które chcesz mieć na naszych wydawnictw - czy to wszystko razem z nami.” Są również masowe e-maile z podobnymi preparatami twórczych zatrzepotała pan ostatnio w skrzynce pocztowej? Z pilnej kwestii nadawcy, jeśli nadal będzie prawdopodobnie zainteresowany przed otrzymaniem biuletyn e-mail? Miło, może myślał, że teraz nawet nie wykonać zadanie muszę zrezygnować z niechcianych biuletynów.

Jednak to zrobić, oczywiście, nie dobrowolny - bo nie ma operatorów witryn będą miały interes w ważnym klientem odciąć nawet od najlepszej formy reklamy, biuletyn e-mail. Nie, nowy jest w prawdzie jako rozporządzenie UE za nim, zwany rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO). Który został wynegocjowany w ostatnich latach przez Komisję Europejską i Radę Europejską, w kwietniu 2016 roku przez Parlament Europejski zdecydował. Od 25 maja 2018 wejdzie w życie w Europie. RODOma na celu ujednolicenie daleko cel UE, przetwarzanie praw, których dotyczą dane osobowe i obowiązki osób odpowiedzialnych.

Dane? Który pochodzi?
Po pierwsze, musimy wyjaśnić, co rozumie się, gdy mówimy o ochronie naszych danych osobowych - ponieważ pojęcie danych jest rzeczywiście często dość abstrakcyjne. Dane osobowe to informacje, które są jednoznacznie przypisane do konkretnej osoby, lub może być bezpośrednio związany z co najmniej. Są to np dość proste, naprawdę oczywiste rzeczy, takich jak kolor oczu, data urodzenia, adres email, itp nasze dane, ale również bardziej abstrakcyjne i mniej oczywiste, takie jak nasz rozmiar sukni lub naszej postawy politycznej i naszego zaangażowania na rzecz dobrostanu zwierząt. Zwłaszcza, gdy nasze dane są przekazywane lub sprzedawane - i nie ma znaczenia, czy legalne lub nielegalne - możemy mieć problemy. Jak duże znaczenie może mieć dwóch ostatnich, mniej oczywiste przykłady danych w prawdzie, chcielibyśmy wyjaśnić. Przykład 1: Rozmiar sukni: Załóżmy, że zamówić spodnie w rozmiarze XXL w Internecie, tak przewymiarowane.

Sklep internetowy ma od teraz na informacjach, które mają nadwagę. Ta informacja pochodzi do naszego profilu klienta, który obejmuje także wiele innych danych osobowych. Załóżmy teraz, że firma ubezpieczeniowa pobiera dane z naszego profilu klienta w rękach. Ona już wie, że ma nadwagę, dlatego mogą nie chcieć, aby zapewnić nam. Przykład 2: Nasze zaangażowanie na rzecz dobrostanu zwierząt: bardzo często możemy kliknąć „Lubię to”, jeśli chodzi o wkład w zwierząt i dobrostanu zwierząt NA FACEBOOK

Dla tych i innych informacji stworzył Facebooka następnie profil osobowości na podstawie naszych wzorców użycia. Załóżmy dodatkowo, istnieje możliwość wyboru wkrótce. Oto partia w wyborach, które prowadzi kampanię na rzecz dobrostanu zwierząt, co lubimy, ale pozostałe zawartość odpowiada nam mniej. Jednakże, ponieważ wiadomo, ze względu na nasze zachowania użytkownika Facebooka, że ​​jesteśmy słabi u zwierząt, mamy ukierunkowane reklama polityczna partia ta przeznaczona w zakresie dobrostanu zwierząt jest najważniejsza. Jest to próba manipulacji naszą decyzję głosowania podświadomie. Metoda ta nazywana jest również kierowanie i mikro Facebook skandal z firmy zdyskredytowane Cambridge Analytics na przykład, został zastosowany w celu Donald Trump zdobyć więcej wyborców.

blog.artifexmundi.com.pl